Póster de la película "Smile"
Póster de la película "Smile"

Smile

MOVIE SHORT REVIEW

ENGLISH REVIEW

The horror genre appears to be a popular choice for adapting short films into feature films – Lights Out, The Babadook, Oculus, When a Stranger Calls, and Terrifier are just a few examples, and now Parker Finn’s Smile can be added to the list (based on his short film Laura Can’t Sleep). Despite not being initially impressed by the trailers for the movie, the excellent viral marketing for Smile caught my attention and I’m happy to report that the film lived up to its promotion. While Smile may not be the most original horror movie, drawing comparisons to It Follows, Truth or Dare, and The Ring, it effectively executes the basics and shows a commendable level of restraint with its central gimmick – there have been far worse horror movies in recent years that have similar concepts but fail due to a lack of restraint (such as The Conjuring 3 and Antebellum).

Smile features a solid lead performance by Sosie Bacon, unsettling imagery, well-executed jump scares, and a decent sense of mystery. It’s clear that Finn aimed to make the film as grounded as possible, though the third act threatens to deviate from this, but it manages to stay on track thanks to some impressive and alarming imagery. One of the standout elements is the restraint shown in the use of smiley faces, despite the title and marketing, as it keeps the dread high when they do appear – Cristobal Tapia de Veer’s haunting score also contributes to the sense of unease. In addition to being a creepy and suspenseful film, Smile also touches on themes of past trauma and grief, although these elements could have been stronger and I didn’t find the movie as deep as it seemed to think it was, particularly in its depiction of mental health. However, as a pure horror movie, Smile is a welcome surprise and exceeded my initial expectations.

SPANISH REVIEW

El g√©nero de terror parece ser una opci√≥n popular para adaptar cortometrajes a largometrajes: Lights Out, The Babadook, Oculus, When a Stranger Calls y Terrifier son solo algunos ejemplos, y ahora Parker Finn’s Smile se puede agregar a la lista ( basado en su cortometraje Laura Can’t Sleep). A pesar de que inicialmente no me impresionaron los avances de la pel√≠cula, el excelente marketing viral de Smile me llam√≥ la atenci√≥n y me complace informar que la pel√≠cula estuvo a la altura de su promoci√≥n. Si bien Smile puede no ser la pel√≠cula de terror m√°s original, al hacer comparaciones con It Follows, Truth or Dare y The Ring, ejecuta efectivamente los conceptos b√°sicos y muestra un nivel encomiable de moderaci√≥n con su truco central: ha habido pel√≠culas de terror mucho peores en √ļltimos a√Īos que tienen conceptos similares pero fallan por falta de moderaci√≥n (como The Conjuring 3 y Antebellum).

Smile presenta una sólida actuación principal de Sosie Bacon, imágenes inquietantes, sustos bien ejecutados y un sentido de misterio decente. Está claro que Finn pretendía hacer la película lo más sólida posible, aunque el tercer acto amenaza con desviarse de esto, pero se las arregla para mantenerse en el camino gracias a algunas imágenes impresionantes y alarmantes. Uno de los elementos destacados es la moderación que se muestra en el uso de caras sonrientes, a pesar del título y el marketing, ya que mantiene el temor alto cuando aparecen: la inquietante partitura de Cristóbal Tapia de Veer también contribuye a la sensación de inquietud. Además de ser una película espeluznante y llena de suspenso, Smile también toca temas de trauma y duelo pasados, aunque estos elementos podrían haber sido más fuertes y no encontré la película tan profunda como parecía pensar que era, particularmente en su descripción. de salud mental. Sin embargo, como película de terror puro, Smile es una grata sorpresa y superó mis expectativas iniciales.

Smile – Official Trailer

MORE INFORMATION

// Paramount Pictures 
// Director: Parker Finn 
// Cast: Sosie Bacon, Jessie T. Usher, Kyle Gallner, Caitlin Stasey, Kal Penn, Rob Morgan
Score
7

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